Úniky dat jsou bohužel nedílnou součástí firem jakékoliv velikosti. Doopravdy nezáleží na tom, jak velkou máte firmu, jestli máte nějaká data, tak se je někdo pokusí ukrást. Nejdůležitější po úniku je rychlá odpověď na danou situaci. V dnešním článku se podíváme na největší pasti, do kterých se můžete při úniku dostat a jak se jim vyhnout.
První past: Opožděná reakce
Jedna z nejčastějších a také nejnebezpečnějších věcí, které můžete udělat je neodpovědět na únik okamžitě. Jakékoliv prodlevy vás budou stát, nejenom peníze, ale i věrnost zákazníků a reputaci obecně. Jakmile detekujete únik, tak okamžitězačněte postupovat podle vašeho plánu na nejhorší. Poté kontaktuje všechny, které tento útok zasáhl a opravdu je to potřeba, chyby se stávají a upřímností nic nezhoršíte.
Druhá past: Nezachycení útoku
Je absolutně kritické, abyste dostali únik do karantény. Je nutné izolovat všechna nakažená a potencionálně nakažená zařízení, jinak vám uniknou všechna data. Poté co je dostanete do karantény, je velmi důležité přijít na to, jak se útočník dostal do systému a chybu opravit.
Třetí past: Zanedbání legálních záležitostí
V České republice, respektive v celé EU platí zákony o ochraně osobních údajů. Porušení těchto zákonů nepřekvapivě znamená nějaké penále. Proto je dost důležité oznámit takovýto únik co nejdříve a dokumentovat přesně co jste dělali a jak jste postupovali.
Na závěr
Nejjednodušší samozřejmě je se do takovýchto trablí nedostat, což pro vás pravidelné čtenáře bude určitě hračka. Tento článek je spíše varování o tom, co se může stát a kde nejvíc lidí dělá chyby!