Vypadla vám ve firmě někdy síť? Je to spíše řečnická otázka, protože snad všem se to někdy stalo. Je to většinově záležitost na pár minut, ale pokud nevíte, co s tím a buď nemáte IT specialistu nebo není zrovna přítomen, tak to může zabrat i několik hodin a stát vás dost peněz. Proto vám v tomto článku dám pár typů, co s tím dělat a jak problém co možná nejrychleji vyřešit.
Jak mám začít?
Nejdříve si zjistěte, koho problém ovlivňuje. Pokud ovlivňuje jednoho člověka, tak je nejspíš zbytečné restartovat celou síť.
Ovlivňuje to víc lidí, co teď?
Pokud máte firmu rozdělenou na sektory a jeden vypadl, tak je důležité zkontrolovat a opravit nejbližší zařízení na které se již nedostanete. Což v praxi znamená:
1. Zkusit pomocí příkazů ping nebo tracert, na které zařízení se ještě dostanete a zaměřit se na to další.
2. Restartovat zařízení
3. Zkontrolovat chybové hlášky (pokud nějaké jsou)
4. Zkontrolovat fyzická připojení všech kabelů
5. Zkontrolovat softwarové nastavení zařízení
6. Zkuste nahradit zařízení za jiné funkční
7. Zkontrolujte, že žádné zařízení není nakaženo malwarem
8. Zkuste updatovat software
9. Modlete se
Pokud vám vypadlo všechno, tak zkuste restartovat co se dá a jestli to nepomůže, tak se řiďte stejnými body.